Δώνος Προμηθευτική Άμεση εξυπηρέτηση


Στον δρόμο με το Subaru XV 1.6 AWD CVT 114hp

Το XV, δηλαδή, παραμένει ένα αληθινό off-roader, με μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση, δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων στο κιβώτιο και απόσταση 22 εκατοστών από το έδαφος, την στιγμή που τα γεννημένα από το marketing Crossovers διατηρούν στενότερες επαφές με την άσφαλτο, παρά με το χώμα – και ειδικά το σκληρό χώμα.

Είναι μια επιλογή της ιαπωνικής εταιρείας που προσδίδει στο XV, στο μικρομεσαίο -και μικρότερο της γκάμας- SUV της, τη διαφορετικότητα που είχαν, και διατηρούν, τα άλλα της αυτοκίνητα. Είναι ένα αληθινό τετρακίνητο, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση το οδήγησα με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 λίτρου, που αποδίδει 114 ίππους, και με το αυτόματο κιβώτιο CVT.

Στο XV, κατά συνέπεια, η εικόνα που του προσδίδει το ύψος από το έδαφος, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και περιμετρικά, η ψηλή θέση οδήγησής του και οι ράγες οροφής, εικόνα χωρίς υπερβολές, λέει την απόλυτη αλήθεια για τις τετρακίνητες ικανότητές του. Στην πρόσφατη ανανέωσή του απέκτησε ορισμένες πιο αιχμηρές γραμμές στο αμάξωμα, λίγο διαφορετικά φωτιστικά σώματα, και μεγαλύτερη κλίση της εμπρός και πίσω κολώνας.

Επιπλέον, αναβαθμίστηκε αρκετά στην ποιότητα του εσωτερικού, με ακόμα ποιοτικότερα υλικά – και πάντα με πιο «ζεστό» περιβάλλον σε σχέση με την συντηρητική, ενίοτε λίγο ψυχρή εικόνα κάποιων Crossovers. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, ενώ πάνω της υπάρχει μια μικρότερη LCD 6,3 ιντσών για τις πληροφορίες της οδήγησης. Στα 4.465 μέτρα του πέντε επιβάτες θα χωρέσουν άνετα, ενώ τα 385 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι μια σχετικά μέση τιμή.

Η πιο ουσιώδης διαφορά, όμως, της πρόσφατης αναβάθμισης του XV είναι ότι υιοθέτησε, πια, τη νέα υπερξελιγμένη πλατφόρμα Subaru Global Platform, το νέο δάπεδο όλων των μελλοντικών Subaru, που προσφέρει τεράστια οφέλη στρεπτικής ακαμψίας, παθητικής ασφάλειας (με καλύτερη απορρόφηση της ενέργειας σύγκρουσης) και οδικής συμπεριφοράς, κυρίως χάρη στη μείωση του ύψους του κέντρου βάρους – κάτι κρίσιμο για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο.

 

Η εξαιρετική εκτός δρόμου ικανότητα, ωστόσο, έχει το τίμημά της: το βάρος της μόνιμης τετρακίνησης αναπόφευκτα κρατά τα γκέμια των επιδόσεων και αυξάνει την κατανάλωση, με αποτέλεσμα η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να χρειάζεται 13,9 δευτερόλεπτα, και να απαιτούνται περισσότερα από 9,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Οι Turbo κινητήρες του ανταγωνισμού υπερτερούν, σε αυτές τις δύο πτυχές.

Πάντως, με τα 150 Nm της ροπής του, ο ιαπωνικός boxer σπανίως θα «κρεμάσει», καθώς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι ζωηρός, τόσο στις ανάγκες σβέλτης κίνησης στην πόλη (όπου βοηθά πολύ και η ευελιξία και το συμπαγές του μέγεθος) όσο και στις προσπεράσεις στον επαρχιακό δρόμο. Και στον αυτοκινητόδρομο, με σταθερό γκάζι, μπορεί και να «φλερτάρει» με τα 8,0 λίτρα.

Με εξαίρεση τον -όχι ενοχλητικό, πάντως- θόρυβό του, ο κινητήρας είναι αρκετά πολιτισμένος, και συνδυάζεται πολύ καλά με το καλορυθμισμένο αυτόματο CVT κιβώτιο, το οποίο προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα δύο διαφορετικών προγραμμάτων, αναλόγως των ορέξεων, που καθορίζουν αντίστοιχα το φάσμα στροφών στις αλλαγές των σχέσεων.

Όσο για το σύστημα τετρακίνησης, το Symmetrical AWD λειτουργεί σε κανονικές συνθήκες μεταφέροντας 60/40 της ροπής εμπρός/πίσω, αλλά στο πρόγραμμα X-Mode η αναλογία μετατρέπεται στο 50/50, με αντίστοιχα οφέλη για σκληρά ή ολισθηρά εδάφη. Εδώ επιδρούν και τα ηλεκτρονικά, καθώς το torque vectoring χειρίζεται τη ροπή που μεταδίδεται σε κάθε τροχό μεμονωμένα, αναλόγως της πρόσφυσής του.

 

Με όλα αυτά, με την εξαιρετική του ανάρτηση, τις κοντές σχέσεις (Low) και με τα 22 εκατοστά από το έδαφος, το XV είναι σπουδαίο εκτός δρόμου. Όμως, και για την άσφαλτο μπορεί να ειπωθεί κάτι αρκετά καλό, καθώς η νέα πλατφόρμα με τις στιβαρότερες βάσεις στήριξης της ανάρτησης, καθώς και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, περιορίζουν σημαντικά τις κλίσεις στις στροφές – χωρίς να χάνεται η εξαίρετη άνεση της ανάρτησης στην απορρόφηση των εγκάρσιων ανωμαλιών του δρόμου. Το σχετικά ακριβές τιμόνι ενισχύει, μάλιστα, την γενικότερη σιγουριά που προσφέρει το XV στρίβοντας αρκετά σβέλτα.

Στην βασική του έκδοση, που φυσικά έχει το πακέτο ασφαλείας EyeSight και τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης, το XV έχει μάλιστα και αξιοσημείωτη σχέση αξίας-τιμής, καθότι ξεκινά από τα 25.980 Ευρώ. Αυτή είναι η τιμή από την οποία ξεκινά η «διαφορετικότητα» στις μέρες μας, σε μια «θάλασσα» από Crossovers…

www.driveandtravel.gr

Πηγή: Sport24.gr


Διαβάστε επίσης!

loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.