Δώνος Προμηθευτική Άμεση εξυπηρέτηση


Πρόχειρο κλείσιμο της 8ης Μεραρχίας από ιδιοκτήτες παρόδιων ιδιοκτησιών

kleisimo_8hs_Merarxias_Lefkada

Σε πρόχειρο κλείσιμο της οδού της 8ης Μεραρχίας, στην «καρδιά» της πόλης της Λευκάδας, προχώρησαν σήμερα, με την τοποθέτηση δύο αυτοκινήτων στο δρόμο, οι ιδιοκτήτες παρόδιων ιδιοκτησιών που έχουν δικαιωθεί δικαστικά και δεν έχουν αποζημιωθεί για τις ιδιοκτησίες τους. Στο σημείο επενέβη η Αστυνομία Λευκάδας.

Είναι μια υπόθεση που έρχεται από παλιά και για το θέμα αυτό είχε ενημερωθεί από τον Δήμαρχο Λευκάδας πρόσφατα το Δημοτικό συμβούλιο. Σε γενικές γραμμές οι ιδιοκτήτες ζητούν να αποζημιωθούν για το σύνολο της ιδιοκτησίας τους που ήταν 2.600 τ.μ. πριν την εφαρμογή του σχεδίου, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν με ιδιοκτήτες άλλων όμορων ιδιοκτησιών οι κάτοχοι των οποίων είχαν προβεί επίσης παλιά στο κλείσιμο της 8ης Μεραρχίας, κι όχι μόνο για τα 1.500 τ.μ. που τους καταλογίζει η πράξη αναλογισμού που έχει συνταχθεί.

Σε ενημέρωσή του πρόσφατα προς το Δημοτικό συμβούλιο Λευκάδας ο Δήμαρχος κ. Κ. Δρακονταειδής είχε μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Φτάσαμε σήμερα στο σημείο όπου μπορεί να κλείσει το δρόμο. Οι ιδιοκτήτες έστειλαν χαρτί πριν από λίγες μέρες στην Αστυνομία με το οποίο ζητούν τη δική της συνδρομή να κλείσουν το δρόμο. Φυσικά δεν μιλάμε για ένα δρόμο. Δεν μιλάμε για την 8ης Μεραρχίας. Μιλάμε για όλο το οικοδομικό τετράγωνο που περικλείει την πλατεία. Που σημαίνει τέσσερις δρόμους, εκ των οποίων οι τρεις κλείνονται ολοκληρωτικά σε όλο το πλάτος τους και ο ένας από αυτούς, η οδός Κολοκοτρώνη, στο μισό φάρδος της, γιατί μέχρι εκεί είναι το όριο της ιδιοκτησίας. Εμείς σε αυτό το χαρτί που έστειλαν απαντήσαμε δια της Πολεοδομίας και εξηγούμε στην Αστυνομία ότι αν γίνει κάτι τέτοιο και κλειστούν οι δρόμοι και ολόκληρο το οικοδομικό τετράγωνο γεννιούνται τα εξής ζητήματα (έχει ενημερωθεί και ο Εισαγγελέας από τη δική μου τη μεριά παρουσία και των δικηγόρων του Δήμου και της Πολεοδομίας για το τι συνέπειες παράγονται αν κλειστεί ο δρόμος):

Στη συγκεκριμένη πλατεία υπάρχουν υπόγειοι κάδοι απορριμμάτων, που σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να μαζευτούν τα σκουπίδια. Στη συγκεκριμένη περιοχή περνούν δίκτυα -ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, ηλεκτροφωτισμού- κι αν συμβεί το παραμικρό δεν μπορούμε να παρέμβουμε, διότι θεωρείται ιδιοκτησία. Επίσης, δυσκολεύεται η κίνηση στην περιοχή, όχι μόνο για τα οχήματα αυτά καθεαυτά αλλά και για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, όπως πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κλπ. Τέλος, υπάρχουν εκεί και λειτουργούν επιχειρήσεις και όπως αντιλαμβάνεστε όλο αυτό το πράγμα θα δημιουργήσει μία γενικότερη αναστάτωση και στο επίπεδο των πολιτών.

Στο έγγραφο αυτό που απαντήσαμε υπάρχει και ένα άλλο σοβαρό στοιχείο. Για να μπορέσουν να κλείσουν τέσσερις δρόμοι υπάρχουν προϋποθέσεις που ορίζονται από το νόμο και τις θέσαμε υπόψη της Αστυνομίας. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι ότι απαιτείται για να βρεθεί το εναλλακτικό σχέδιο κυκλοφορίας, να συνταχθεί μελέτη για τις εναλλακτικές διαδρομές. Το δεύτερο βήμα είναι να εγκριθεί η μελέτη από το δημοτικό συμβούλιο και το τρίτο βήμα να εγκριθεί η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Εφόσον έχει γίνει όλη αυτή διαδικασία μπορούμε εμείς να προτείνουμε στην Αστυνομία, και σε συνεννόηση μαζί της, ότι το εγκεκριμένο εναλλακτικό κυκλοφοριακό σχέδιο είναι το όποιο η τεχνική υπηρεσία του Δήμου αποφασίσει με την μελέτη».

Για το ιστορικό της υπόθεσης ο Δήμαρχος είπε επίσης μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ το 2015, εμείς ως οφείλαμε ήρθαμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες στη λογική της συνεννόησης, ούτως ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να αποζημιωθούν για τις ιδιοκτησίες που πραγματικά τους ανήκαν και κανείς δεν το αμφισβητεί. Συντάχτηκε και ολοκληρώθηκε μία πράξη αναλογισμού της περιοχής. Οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες καθ΄ όλη τη διάρκεια των διαδικασιών για την ολοκλήρωση της πράξης αναλογισμού συμμετείχαν -και θα πως- σε όλες αυτές τις διαδικασίες. Είχαμε και συναντήσεις στο γραφείο μου, μαζί με την Πολεοδομία. Η πράξη αναλογισμού τους κατοχύρωνε ως έκταση αποζημίωσης 1.500 τ.μ. από τα 2.600 τ.μ. της συνολικής ιδιοκτησίας. Αυτοί προσέφυγαν σε μία επιτροπή, ζητώντας αποζημίωση επί του συνόλου της έκτασης των 2.600 τ.μ., και η ένστασή τους απορρίφθηκε.

Στη συνέχεια, αφού απορρίφθηκε η προσφυγή τους, η αναλογιστική πράξη πήγε στην Περιφέρεια όπου και κυρώθηκε. Έκαναν πάλι ένσταση οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η ένστασή τους απερρίφθη σιωπηλώς -κι έχουμε χαρτί γι΄ αυτό, δηλαδή αφού παρήλθε το χρονικό διάστημα που ορίζεται. Τα λέω αυτά για να διευκρινίσω ότι συμμετείχαν σε όλες αυτές τις διαδικασίες για την πράξη αναλογισμού. Με τη πράξη αναλογισμού συστήθηκε και συνεδρίασε η συγκεκριμένη επιτροπή για να βγάλει την τιμή μονάδας, η οποία ήταν 230 €, αν θυμάμαι καλά, το τετραγωνικό μέτρο ως αποζημίωση. Όλα αυτά λοιπόν έγιναν και με την δική τους συμμετοχή. Γιατί επαναλαμβάνω αυτό είναι πολύ σημαντικό και κρίσιμο, γιατί έκαναν και στα ενδιάμεσα στάδια προσφυγές.

Εν τω μεταξύ τω 2018 οι Δήμοι χρηματοδοτήθηκαν από το υπουργείο για να αποπληρώσουν όλες τις δικαστικές αποφάσεις που υπήρχαν επί του προκειμένου για όλη την Ελλάδα. Είχαμε τα χρήματα για να αποζημιωθούν οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες, όμως επειδή δεν αποδέχονταν την αποζημίωση των μέτρων, δηλαδή το 1.5 στρέμματα και ήθελαν αποζημίωση για τα 2.600 τ.μ., παρήλθε η 31η Δεκέμβρη του 2018 και άρα τα χρήματα που είχαμε και ήταν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και δεν θα επιβάρυναν το Δήμο από δικούς του πόρους, επέστρεψαν στο υπουργείο διότι δεν υπήρχε δυνατότητα να καταβληθούν εφόσον δεν είχαμε και τη δική τους συναίνεση…».

Πηγή: Kolivas.de


Διαβάστε επίσης!

loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.