Δώνος Προμηθευτική Άμεση εξυπηρέτηση


ΠΡΕΒΕΖΑ: Θα είναι η νέα σχολική χρονιά καλύτερη από την προηγούμενη ;; Άρθρο του Βασίλη Ιωάννου

«Πολιτείαη οποία δεν έχει βάση την παιδεία,
                                                                    
είναι οικοδομή πάνω στην άμμο
                                                                                
Αδαμάντιος Κοραής

                                                                 
Χωρίς καθυστέρηση  και φέτος το κουδούνι χτύπησε στην ώρα του σε όλα τα σχολεία της χώρας, σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη της νέας  σχολικής χρονιάς 2019-2020.
Και όταν λέμε στην ώρα του , εννοούμε στις 8.15 πμ  και όχι στις 9 πμ  , όπως σχεδίαζε ο προηγούμενος Υπουργός  κ. Γαβρόγλου, προκειμένου  όπως έλεγε «να κοιμούνται περισσότερο τα παιδιά»…, λες και αυτό που απαιτούσαν με τους αγώνες τους τα τελευταία χρόνια τα ελληνόπουλα  από την επίσημη πολιτεία , ήταν πώς να κοιμούνται περισσότερο..
Αλλά το έχουμε μάθει πλέον , κάθε Υπουργός Παιδείας  θέλει να κάνει και κάτι για να τον θυμούνται !!!
Και επειδή δεν μπορούν ή δεν θέλουν να κάνουν κάτι σημαντικό και ουσιαστικό στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης ,  ασχολούνται με τα επουσιώδη…
Ξεκίνησε λοιπόν και φέτος η σχολική χρονιά και όπως όλα έδειξαν την πρώτη μέρα ,  η εκπαιδευτική κοινότητα βρίσκεται  σε… «απόλυτη ετοιμότητα»..
Πρώτα και κύρια, οι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, που  άφησαν την καλοκαιρινή τους ξεγνοιασιά  και επιστρέφουν, κάπως βαριεστημένα είναι αλήθεια,  στα θρανία τους  .

Τα πρωτάκια με αγωνία και άγχος για το νέο περιβάλλον, ενώ   τα μεγαλύτερα με περισσότερη άνεση ,  εμπειρία ,αλλά και μερικοί με  νοσταλγία.
Όλοι  ξεκινούν  το σχολικό τους ταξίδι  με  προσδοκίες ,  με νέους στόχους και πολλά όνειρα για το μέλλον τους και ας έχουν πάντα κατά νου, αυτό που η νεαρή  Μαλάλα  από το Πακιστάν , κάτοχος του Βραβείου Νόμπελ έχει πει :
«Ας πάρουμε στα χέρια μας το βιβλίο και τα μολύβια μας. Είναι τα πιο δυνατά μας όπλα»..
Μαζί με τους μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, έχουν ήδη πάρει τις θέσεις τους  και παρά τα πολλά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τους, δηλώνουν  έτοιμοι  να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του λειτουργήματός τους και να στηρίξουν τις ελπίδες και τις ανάγκες  των μαθητών τους…
Και βέβαια οι γονείς ..
Οι Έλληνες γονείς  που συμμετέχουν, συμπαραστέκονται και αγωνιούν , άλλοι για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών τους στο σχολικό περιβάλλον, άλλοι για την εξέλιξη και την επίδοση τους ,άλλοι για την σωστή προετοιμασία τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Ολόκληρη  η εκπαιδευτική κοινότητα και συνολικά η κοινωνία, εύχονται  η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί ομαλά και με τα λιγότερα προβλήματα , ώστε οι μαθητές απερίσπαστοι να επιδοθούν στο έργο τους και  να απολαύσουν  τους καρπούς και τις ομορφιές της γνώσης
Μπορώ όμως με βεβαιότητα από  την πολύχρονη εμπειρία μου στην εκπαίδευση , να πω   ότι δεν αρκούν  οι ευχές ,  οι αγιασμοί  και οι πολλές υποσχέσεις που δίνονται κάθε χρόνο τέτοιες μέρες , για να είναι καλή και αποδοτική η σχολική χρονιά…
Επειδή στη δεκαετία της κρίσης, χρόνο με το χρόνο το Δημόσιο Σχολείο υποβαθμίζεται και απαξιώνεται, απαιτείται αφενός η Πολιτεία κάθε φορά να αποδεικνύει έμπρακτα  τη  στήριξη της και αφετέρου  όλοι   οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας να συνεργάζονται και να έχουν σαφείς προτάσεις και στόχους. 
Αξίζει όμως  να δούμε με νηφαλιότητα  , πως ξεκίνησε  η φετινή σχολική χρονιά , πόσα από τα προαπαιτούμενα για την ομαλή λειτουργία των σχολείων έχουν αντιμετωπιστεί θετικά  και ποιες είναι  οι απόψεις και του Υπουργείου Παιδείας , αλλά και  των φορέων της εκπαίδευσης.
1.   ΒΙΒΛΙΑ
Ευτυχώς  τα τελευταία  χρόνια , η  αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας να  είναι τα βιβλία έγκαιρα στα σχολεία  , έχει γίνει πράξη.
Και σ’ αυτή μας τη διαπίστωση , είναι αλήθεια ότι συμφωνούν ΟΛΟΙ.
Όλα λοιπόν τα σχολεία, ακόμη και τα πιο απομακρυσμένα , έχουν  παραλάβει εδώ και μέρες τα σχολικά βιβλία και οι μαθητές θα τα εφοδιαστούν  από τις πρώτες κιόλας μέρες.
Βέβαια είναι άλλη συζήτηση  το περιεχόμενο και την ποιότητα των σχολικών  βιβλίων , που  είναι συνάρτηση των αναλυτικών προγραμμάτων και ουσιαστικά των στόχων και του περιεχομένου που θέλουμε να δώσουμε στα σχολεία μας .
Και  δεν είχε κανείς την απαίτηση από την νεοεκλεγμένη Κυβέρνηση , μέσα στους 2 μήνες να έχει  αλλάξει τα βιβλία και τα προγράμματα .
Και θα έλεγα ότι μάλλον ήταν πολύ «βιαστική και άστοχη» ,  η άποψη  της Υπουργού Παιδείας , ότι το νέο βιβλίο της Ιστορίας που θα ετοιμαστεί θα «διαμορφώνει εθνική συνείδηση στους μαθητές »…
Αντί άλλης απάντηση  στην κ. Κεραμέως  ,παραθέτω την άποψη  του Πέτρο Τατσόπουλου που σημείωσε επ’ αυτού ότι:  «μονάχα τα αυταρχικά καθεστώτα της Δεξιάς και της Αριστεράς , χρησιμοποιούν το μάθημα της Ιστορίας για να διαμορφώσουν εθνική ή όποια άλλη συνείδηση στους μαθητές»..
Γι’ αυτό , ναι μεν στις αλλαγές των βιβλίων , όχι όμως βιαστικά και  επιπόλαια
2.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
 Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας , ισχυρίζεται εδώ και μέρες , ότι δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα αφού το μεγαλύτερο μέρος των  οι εκπαιδευτικών κενών  , Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας , έχει καλυφθεί  με τους περίπου 20.000 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν  τις τελευταίες ημέρες.
Σύμφωνα όμως με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες , τα κενά ήταν περίπου στις 30.000 και παρά τους διορισμούς , υπάρχουν κυρίως στα Γυμνάσια και τα Λύκεια   πολλά κενά ακόμη, τα οποία αν δεν  καλυφθούν άμεσα θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων.
Παράλληλα οι ομοσπονδίες αφού υπενθυμίζουν ότι εδώ και  10 χρόνια δεν έχουν διοριστεί μόνιμοι εκπαιδευτικοί , ζητούν από την Κυβέρνηση και δικαιολογημένα , να δεσμευτεί  και να δρομολογήσει  τις διαδικασίες μόνιμων διορισμών, ξεκινώντας από αυτούς που έχουν εργαστεί ως αναπληρωτές για 10 και 15 χρόνια, καλύπτοντας τα κενά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της  χώρας.
Η αρμόδια Υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως , καταγγέλλει από τη μεριά της  ότι «η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε μεν προκηρύξει  10.000 μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης , χωρίς όμως  παράλληλα να έχει προβλέψει   ούτε 1 ευρώ στον προϋπολογισμό , γι αυτό το σκοπό» , επισημαίνοντας παράλληλα  ότι θα καταγραφούν πρώτα όλα τα πραγματικά κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα και μετά θα προχωρήσουν στον προγραμματισμό και την προκήρυξη μόνιμων διορισμών..
Θα πει κάποιος βέβαια ότι πολλές φορές τα τελευταία χρόνια έχουμε ακούσει παρόμοιες δεσμεύσεις , από τους εκάστοτε Υπουργούς Παιδείας , το τελικό αποτέλεσμα όμως δυστυχώς παραμένει το ίδιο..
Τα δέκα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει με σύνταξη δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί , δεν έχει διοριστεί στη θέση τους κανένας μόνιμος  και μόνο όποιος βιώνει από κοντά το Δημόσιο σχολείο μπορεί να καταλάβει τι σημαίνουν όλα αυτά   για την εύρυθμη και αποτελεσματική του λειτουργία .
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η αρμοδιότητα παραμένει για μια ακόμη χρονιά στις Περιφέρειες και το Υπουργείο μερίμνησε έγκαιρα και  με σχετική διάταξη, παρέχει τη δυνατότητα και μέχρι την ολοκλήρωση των νέων διαγωνισμών, να ανατίθενται  τα δρομολόγια  στους προσωρινούς μειοδότες .
Έτσι δεν προβλέπεται να υπάρξουν προβλήματα και καθυστερήσεις  στον προγραμματισμό των δρομολογίων και στόχος όλων των εμπλεκόμενων είναι  από τις πρώτες κιόλας  μέρες οι μαθητές να φτάνουν και να αναχωρούν έγκαιρα και με ασφάλεια ..
Κλείνοντας το παρόν κείμενο, θα ήθελα να αναφέρω με δυο λόγια για το περιεχόμενο του σχολείου, αφήνοντας το μεγάλο ζήτημα των σχολικών υποδομών , σε ένα  μελλοντικό άρθρο.
Η  Υπουργός Παιδείας ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή της , ότι ήδη μελετάται ένα νέο πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο.
Βασικό του στοιχείο , όπως τόνισε, θα είναι ο εμπλουτισμός του με νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η προφύλαξη από τις φυσικές καταστροφές , η διατροφή και η υγιεινή κοκ.
Ενώ για το Λύκειο τόνισε ότι οι όποιες παρεμβάσεις θα είναι στοχευμένες και δεν θα αιφνιδιάζουν τους μαθητές..
Θετικές οι εξαγγελίες της Υπουργού και της Κυβέρνησης ,τις έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν ,  όμως κατά την γνώμη μου δεν απαντούν συνολικά  στα μεγάλα και  χρόνια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας .
Γιατί τα μεγάλα ερωτήματα στα οποία η Κυβέρνηση  πρέπει στο επόμενο διάστημα να δώσει πειστικές απαντήσεις είναι κυρίως τα παρακάτω:
Πώς  το ελληνικό δημόσιο σχολείο , θα γίνει ο χώρος  της ουσιαστικής γνώσης , της χαράς, του πολιτισμού  και της δημιουργίας ;
Σε  ποιες  αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές  θα προχωρήσει ,  που θα τοποθετούν  τους μαθητές  στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής πολιτικής και τους εκπαιδευτικούς σε  πυλώνες της σχολικής βελτίωσης και αναβάθμισης ;
Πώς ,  πότε και με ποιο σχέδιο   η χώρα μας  θα μετατρέψει το εκπαιδευτικό της σύστημα , σε  πηγή συμμετοχικής και βιώσιμης ανάπτυξης;
Και τέλος πότε επιτέλους η Ελληνική οικογένεια θα πάψει να αιμορραγεί οικονομικά , στηρίζοντας με τεράστια ποσά (υπολογίζεται σε 3-4 δις ευρώ ετησίως) , τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στη χώρα μας ;
Αυτά είναι μερικά από τα μεγάλα ερωτήματα –προκλήσεις της εποχής και μόνο όταν γι αυτά δρομολογηθούν λύσεις θα μπορούμε να λέμε με σιγουριά …ότι ξεκινάει μια ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ και ελπιδοφόρα σχολική χρονιά.
Μέχρι τότε λιγότερα λόγια , περισσότερη δουλειά και αγώνας , αγώνας διαρκείας
ΥΓ: Αυτό το κείμενο εγκαινιάζει τη συνεργασία μoυ  με το PrevezaBestΑυτή θα βασίζεται στην απόλυτη ανεξαρτησία της γνώμης μου και στην αυστηρή τήρηση  των αρχών της δεοντολογίας.
Ευχαριστώ  για τη φιλοξενία και εύχομαι τα κείμενά μου , να συμβάλλουν  στον προβληματισμό και στην  πληρέστερη  ενημέρωση των αναγνωστών…

Πηγή: Prevezabest.gr


Διαβάστε επίσης!

loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.