«Μην ιδεολογικοποιείτε τα Λατινικά»

Την πρόταση για τις αλλαγές στην τελευταία τάξη του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υπερασπίστηκε για ακόμη μια φορά ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ.

«Πρόκειται για ένα σύνολο ρυθμίσεων που προτείνουμε, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της ανυπαρξίας της Γ’ Λυκείου και το πρόβλημα του απολυτηρίου που δεν έχει αξία. Είναι κοινωνικό και εκπαιδευτικό το πρόβλημα. […] Φανταστείτε την Γ’ Λυκείου σαν ένα καρκίνωμα που τρώει τα υγιή κύτταρα. Εχει ακυρωθεί εντελώς η τάξη. Μετά το Πάσχα δεν πατάει κανείς. Το ξέρει όλη η κοινωνία, μία κοινωνία που λέει “Ε, τι να κάνουμε; Θα πάνε στα φροντιστήρια τα παιδιά…”. Δεν γίνονται έτσι τα πράγματα. Πρέπει να ξαναδούμε τον θεσμό του σχολείου. Εμείς θέλουμε να σταματήσουμε αυτόν τον εκφυλισμό, που έχει καταστρέψει την Γ’ Λυκείου» δήλωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, ξεκαθάρισε ότι το νέο σύστημα εισαγωγής που προτείνεται έχει μια δυναμική, με τα ποσοστά που αφορούν τον βαθμό στις πανελλαδικές εξετάσεις και τον βαθμό του απολυτηρίου να αλλάζουν δυναμικά χρόνο με τον χρόνο όσο αναβαθμίζεται το δεύτερο.

Μιλώντας για το ζήτημα του αδιάβλητου των ενδοσχολικών εξετάσεων, ο Κ. Γαβρόγλου άσκησε δριμεία κριτική στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Νίκο Παπαχρήστο, ο οποίος, όπως έχει υποστηρίξει και σε δηλώσεις του στην «Εφ.Συν.», θεωρεί ότι οι τοπικές κοινωνίες θα πιέζουν αφόρητα τους εκπαιδευτικούς για να βάζουν εύκολα θέματα στις εξετάσεις και υψηλούς βαθμούς στους μαθητές της εκάστοτε περιοχής, λέγοντας: «Εμείς κάνουμε ένα σύστημα με το οποίο δίνουμε τεράστιες πρωτοβουλίες στους καθηγητές. Δεν επιτρέπεται ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να βγαίνει και να λέει ότι τα μέλη της είναι τόσο αδύναμα ηθικά, που θα υποχωρήσουν. Προφανώς υπάρχουν και τέτοιοι, αλλά ως πρόεδρος δεν αναδεικνύεις αυτούς τους ελάχιστους».

Ο υπουργός Παιδείας ανέλυσε λεπτομερώς τη διαδικασία των ενδοσχολικών περιφερειακών εξετάσεων, τονίζοντας ότι θα δοθούν στους καθηγητές κεντρικές κατευθυντήριες γραμμές για τον βαθμό δυσκολίας και κλιμάκωσης των θεμάτων, ενώ θα γίνουν και επιμορφωτικά σεμινάρια.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντησή του σχετικά με το πρόγραμμα του επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο προορίζεται να βοηθήσει τους μαθητές που τελειώνουν τη Β’ Λυκείου στη συμπλήρωση του πρώτου μηχανογραφικού των δέκα επιλογών. Ο Κ. Γαβρόγλου έκανε λόγο για τον Ιούνιο της Β’ Λυκείου, οπότε θα υπάρχει μία εντατική εβδομάδα επαγγελματικού προσανατολισμού.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία ομάδα γνωστών ατόμων από τις αντίστοιχες γνωστικές περιοχές, που με επισκέψεις στα σχολεία και συνεντεύξεις θα ενθουσιάσουν τα παιδιά για τα γνωστικά αντικείμενα και θα τους δώσουν να καταλάβουν τις δυνατότητες που τους δίνονται αν ακολουθήσουν το εκάστοτε αντικείμενο».

Σχετικά με την κατάργηση των Λατινικών, είπε ότι λανθασμένα το ζήτημα έχει «ιδεολογικοποιηθεί» και ότι η απόφαση για αντικατάστασή τους από το μάθημα της Κοινωνιολογίας στην Γ’ Λυκείου είναι οριστική. «Εχουμε προγράμματα σπουδών στην Α’ και Β’ Λυκείου, που θα γίνει δημόσια συζήτηση και εκεί ας έρθει ο καθένας με το επιχείρημά του» είπε, αφήνοντας ένα μικρό παράθυρο για διδασκαλία του μαθήματος στις πρώτες τάξεις του Λυκείου.

Σε προηγούμενο δημοσίευμα («Κριτική έξι σημείων για τη μεταρρύθμιση στην Παιδεία», 06/09/2018) είχαμε θέσει ορισμένους προβληματισμούς σχετικά με τις προγραμματισμένες αλλαγές, τονίζοντας ιδιαίτερα το ζήτημα της ισονομίας, καθώς στα ίδια Τμήματα της τριτοβάθμιας έχουν πρόσβαση τόσο οι μαθητές που θα επιλέξουν να εξεταστούν με ενδοσχολικές εξετάσεις όσο και οι μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές, με τους πρώτους μάλιστα να έχουν σαφές προβάδισμα καθώς «κλειδώνουν» θέσεις ήδη από τον Φεβρουάριο της Γ’ Λυκείου, αυξάνοντας κατακόρυφα τον ανταγωνισμό στους υποψηφίους των σαφώς απαιτητικότερων πανελλαδικών.

Ο Κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα ισονομίας καθώς μέχρι και σήμερα υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών από ΕΠΑΛ ή αθλητές με διακρίσεις, που μπαίνουν σε Τμήματα της τριτοβάθμιας χωρίς να δίνουν πανελλαδικές.

Μόνο που οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ μπαίνουν με συγκεκριμένο ποσοστό επί του αριθμού των εισακτέων και οι αθλητές εισάγονται ως υπεράριθμοι στα Τμήματα της τριτοβάθμιας εφόσον έχουν κατακτήσει πολύ υψηλή διεθνή διάκριση.

Σε πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι «εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική προκήρυξη, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του, και δεν αναλαμβάνει υπηρεσία ή αναλαμβάνει και παραιτείται, διαγράφεται από τους πίνακες κατά το τρέχον σχολικό έτος και αποκλείεται από αυτούς του επόμενου».

Ωστόσο, όταν ο υπουργός ρωτήθηκε σχετικά απέφυγε να απαντήσει λέγοντας μάλιστα ότι πρόκειται για fake news.

Τέλος, χαρακτήρισε ως την «καλύτερη χρονιά» τη φετινή, από άποψη ετοιμότητας, με βιβλία και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται στις θέσεις τους από την αρχή. «Ελπίζω από του χρόνου αυτό να μην είναι αντικείμενο συζήτησης γιατί τα πράγματα κυλάνε κανονικά» κατέληξε.

Έντυπη έκδοση

Πηγή: Efsyn.gr


Διαβάστε επίσης!

loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.