Η πολυεθνική εταιρεία που αλλάζει φιλοσοφία και όσα μας έμαθε μέχρι σήμερα

Το νέο επιχειρηματικό concept, οι ομάδες καταναλωτών στις οποίες απευθύνεται ο γνωστός κολοσσός και τι δείχνουν οι πρώτες δοκιμές της

Η τυπική…. ΙΚΕΑ εμπειρία που όλοι έχουμε είναι τα τεράστια καταστήματα, στις παρυφές της πόλης, με μεγάλους και δαιδαλώδεις διαδρόμους αλλά και εστιατόρια που προσφέρουν σουηδικά κεφτεδάκια, άφθονο αναψυκτικό και άλλα σκανδιναβικά εδέσματα.

Επειδή, όμως, ένας από τους άγραφους πλην αμείλικτους κανόνες που όλοι στο επιχειρείν γνωρίζουν είναι ότι αν μείνεις στατικός και στάσιμος… μετράς μέρες, ο σκανδιναβικός κολοσσός του επίπλου (και όχι μόνο), που έφερε μια εντελώς διαφορετική κουλτούρα στην επίπλωση και τη διακόσμηση, προχωρά ακόμη ένα βήμα στη σκακιέρα και λανσάρει καταστήματα με εντελώς νέα φιλοσοφία: τα «συνοικιακά» ΙΚΕΑ.

Η εταιρεία, στοχεύοντας στους παλιούς πελάτες, που όμως θέλουν να έχουν ένα κατάστημα σε πιο κοντινή απόσταση αλλά και εντελώς νέα target groups πελατών, λανσάρει τα μικρού μεγέθους καταστήματα, προσβάσιμα σε ανθρώπους που δεν οδηγούν ή θέλουν απλά να «πεταχτούν» σε ένα κατάστημα κοντά τους για να κάνουν κάποιες μικρές ή μεγάλες αγορές.

Εξάλλου, το βασικό καταναλωτικό «κοινό» των ΙΚΕΑ είναι οι άνθρωποι νεαρής ηλικίας.

Πηγή IKEA

Τα νέου τύπου ΙΚΕΑ έχουν μέγεθος μικρότερο του ¼ ενός τυπικού υπερκαταστήματος της αλυσίδας. Προσφέρουν τη δυνατότητα στους πελάτες να τα επισκεφτούν και να σχεδιάσουν σε υπολογιστή την κουζίνα, την κρεβατοκάμαρα ή το σαλόνι που ονειρεύονται, να παραγγείλουν τα απαραίτητα έπιπλα και εξοπλισμό και να τα παραλάβουν στο σπίτι τους.

Δυο τέτοια νέα καταστήματα λειτουργούν, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ένα στο Λονδίνο και ένα στην Βαρσοβία. Όπως αναφέρει το πρακτορείο το εγχείρημα στέφεται με επιτυχία. Στον ένα χρόνο λειτουργίας του καταστήματος, τα κέρδη της στη Βρετανία απογειώθηκαν κατά 40%!

Σε προηγούμενη φάση, η ΙΚΕΑ είχε δοκιμάσει το άνοιγμα μικρών, pop-up καταστημάτων και σε άλλες πόλεις και χώρες. Οι δοκιμές περιελάμβαναν διαφορετικές «εργαστηριακές συνθήκες», δηλαδή καταστήματα σε λεωφόρους μέσα στην πόλη ή μικρότερους δρόμους, καταστήματα μέσα σε εμπορικά κέντρα, καταστήματα με καφέ, εστιατόρια ή χωρίς, με παιδότοπους, χώρους ηλεκτρονικών κ.ο.κ. Τα δοκιμαστικά αυτά καταστήματα, 24 τον αριθμό, άνοιξαν σε Καναδά, Κίνα, Ιαπωνία και Ευρώπη.

Με τη νέα αυτή φιλοσοφία καταστημάτων η ΙΚΕΑ επιδιώκει να διασφαλίσει την παγκόσμια κυριαρχία της στον κλάδο (ο κολοσσός διαθέτει περισσότερα από 400 καταστήματα σε 49 χώρες και ετήσιες πωλήσεις που φτάνουν τα 38,3 δισεκατομμύρια ευρώ).

Πηγή IKEA

«Θα τεστάρουμε και θα προσπαθήσουμε να στήσουμε έναν νέο κόσμο ΙΚΕΑ» είχε δηλώσει για το νέο πρότζεκτ ο CEO της ΙΚΕΑ Jesper Brodin.

Ακόμη ένα «στοίχημα» που επιδιώκει να κερδίσει είναι αυτό των διαδικτυακών πωλήσεων. Αφού, όπως προαναφέρθηκε, το νεανικό κοινό προσφέρει τους μεγαλύτερους τζίρους στην ΙΚΕΑ και αφού αυτό το κοινό προτιμά σταθερά και αυξητικά τις online αγορές, η εταιρεία δεν μπορεί παρά να προσαρμοστεί και μάλιστα με γρήγορους δρασκελισμούς σε αυτό.

Εξάλλου οι εταιρείες που κάνουν έρευνες αγοράς συμφωνούν ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις επίπλων θα αυξηθούν κατά 12% την προσεχή 3ετία και, βέβαια, αυτό είναι ένα μερίδιο αγοράς που καμία εταιρεία δεν θα ήθελε να χάσει.

Η δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή παραμένει

Ωστόσο, η ΙΚΕΑ δεν αφήνει την παλιά και δοκιμασμένη συνταγή των τεράστιων καταστημάτων που ξέρουμε. Ο σουηδικός κολοσσός έχει ξεδιπλώσει τα σχέδιά του για το άμεσο μέλλον: το 2020 ανοίγει το μεγαλύτερό της κατάστημα (στον κόσμο) στις Φιλιππίνες, με έκταση 65.000 τ.μ.

Επενδύσεις στο μέλλον

Την περασμένη Τετάρτη ο όμιλος ΙΚΕΑ έκανε ανακοινώσεις για τα οικονομικά της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το πρακτορείο Reuters, οι επενδύσεις της εταιρείας το οικονομικό έτος που πέρασε άγγιξαν τα 2,8 δισ. ευρώ. Το μέγεθος της επένδυσης οδήγησε σε μια πτώση των λειτουργικών κερδών στα 2,25 δισ. ευρώ, παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 5%.

Ωστόσο, με τις επενδύσεις αυτές η ΙΚΕΑ βάζει τα θεμέλια για το μέλλον. Όπως είπε στο Reuters, εξάλλου, ο CFO της IKEA, Juvencio Maeztu, «το περιβάλλον του λιανικού εμπορίου αλλάζει με ταχύτατο σε όλο τον πλανήτη και αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε αυτές τις μεγάλες επενδύσεις τώρα».

Σχετικά Tags

IKEA

Πηγή: News.gr


Διαβάστε επίσης!

loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.