Δημητριακά Ολικής Άλεσης: Πόσα και ποια τα οφέλη τους

Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πράγματι πολύ ωφέλιμα για την υγεία μας. Προστατεύουν την καρδιά, μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου, βοηθούν στην απώλεια βάρους και δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερο χρόνο.

Τα προϊόντα ολικής άλεσης παράγονται από αλεύρι ολικής άλεσης, δηλαδή αλεύρι για την παρασκευή του οποίου χρησιμοποιήθηκε ολόκληρος ο σπόρος του δημητριακού, σε αντίθεση με το άσπρο αλεύρι, που προέρχεται μόνο από ένα μέρος του σπόρου, το ενδοσπέρμιο.

Η διατροφική αξία των προϊόντων ολικής αλέσεως έγκειται στο ότι κατά την άλεση αξιοποιούνται και ο φλοιός και το φύτρο των δημητριακών, τα οποία έχουν πολύτιμες βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως περιέχουν επίσης καλούς υδατάνθρακες αργής καύσης, πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικά και καλά λιπαρά.

Δείτε τέσσερα σημαντικά αλλά και γευστικά δημητριακά ολικής αλέσεως:

Καστανό ρύζι: Αντικαθιστώντας το λευκό ρύζι με καστανό, είναι ένας καλός τρόπος για την πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο καστανό ρύζι ισούται περίπου με 248 θερμίδες.

Κινόα: Μοιάζει αρκετά με το καστανό ρύζι, αλλά είναι πιο πλούσιο σε πρωτεΐνη, κάτι που την καθιστά εξαιρετική τροφή για τους χορτοφάγους. Ένα φλιτζάνι κινόα ισούται με 222 θερμίδες.

Βρόμη: Είναι σημαντική πηγή φυτικών ινών και δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού για μεγάλο χρονικό διάστημα. Καλό είναι να αποφεύγονται τα επεξεργασμένα προϊόντα βρόμης διότι περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης. Ένα φλιτζάνι βρόμης ισούται με 307 θερμίδες.

Κριθάρι: Το κριθάρι έχει πλούσια και πικάντικη γεύση και ένα φλιτζάνι ισούται περίπου με 193 θερμίδες.

Πηγή: Onmed.gr

Πηγή: Lefkadapress.gr


Διαβάστε επίσης!

loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.